כלים להשוואת מחירם ברשת – אתרי השוואת מחירים

0
2532

כמו שנאמר, כיום מדובר כבר בלא פחות מתופעה רחבת מימדים. כמו בכל תופעה, גם כאן חשוב להישאר מעודכנים ולהיות כל הזמן עם היד על הדופק, לבחון מה משתלם ומה פחות.

אתרי השוואת מחירים מתייחסים הן לחנויות מקוונות – כלומר חנויות הקיימות מעל דפי הרשת, והן לחנויות רגילות – כלומר לא חנויות וירטואליות אלא כאלה הקיימות במציאות, אם כי התייחסות זו מצומצמת יותר.

באופן כללי, אתרי השוואת מחירים עוסקים במגוון רחב של מוצרים כגון צעצועים, גאדג'טים, ציוד משרדי, מחשבים, ציוד לבית ועוד. בנוסף עוסקים האתרים גם במוצרים כמו חבילות נופש ותיירות, כרטיסי טיסה, השוואת מוצרים פיננסיים כגון משכנתאות וביטוחים, השוואת שירותים בתחום התקשורת כגון השוואה בין ספקיות אינטרנט מהיר, ואפילו השוואת עמלות בין הבנקים השונים.

ישנם מספר אתרים פופולאריים כאלה בארץ, הבולט שבהם הוא זאפ, אם כי ישנם גם אתרים אחרים המספקים אפשרות להשוואת מחירים. יש לציין כי ישנם אתרים המאפשרים ללקוח להזין את פרטיו, כאשר החברות/ הסוכנויות/ נותני השירותים המבוקשים חוזרים אל הלקוח עם מספר הצעות מחיר, כך שהלקוח לא נדרש אפילו לבצע את שיחת הטלפון.

כמובן שמלבד האפשרות לבצע השוואות מחירים באתרים ישראליים, קיימת אפשרות לבצע את ההשוואות האמורות גם באתרים בחו"ל. חשוב לדעת כי כאן בהחלט עשויים להיות פערי מחירים – כלומר אותו מוצר הנמכר גם בארץ, עשוי להיות זול יותר דווקא באתרים בחו"ל, אלא שכמובן שאין להתעלם מעלויות המיסוי, המשלוח וכדו'. בנוסף, במקרה של בעיה/ משלוח לקוי וכדו' הכתובת לפניות תהיה בחו"ל ויש לקחת זאת בחשבון.

כיצד מגיעים לאתרים כאלה?

פשוט מקלידים את המילים השוואת מחירים…. או השוואת מחירי…. ואת שם התחום המבוקש. אם תקישו את המילים השוואת מחירי ביטוח רכב, למשל, תמצאו מספר אתרים, שחלקם מספקים את האפשרות לבצע השוואות גם בתחומים נוספים.

גוגל

ללא ספק אתרים להשוואת מחירים הם אופציה מוכרת ונגישה, אלא שכמו שנאמר קודם לכן – מדובר בכלי, אשר בשילוב עם אפשרויות נוספות עשוי להיות יעיל ונוח יותר. אחת מאפשרויות אלו היא השימוש במנוע החיפוש גוגל. אם אתם יודעים במדויק מהו המוצר שאתם מחפשים כל שעליכם לעשות הוא להקליד את המילים המתאימות בגוגל, ואז ייפתח בפניכם עולם שלם (ויש להודות כי אף מרתק) של אפשרויות, הצעות ורמות מחירים שונות. חיפוש שכזה עשוי להעלות הן אתרים להשוואת מחירים הכוללים את המוצר המבוקש והן הצעות של אנשים פרטיים, חנויות קטנות או רשתות גדולות.

כאן עשויה להיקרות הזדמנות מצוינת בדרכו של מי שמעוניין לבצע השוואת מחירים של מוצרים מיד שנייה, שכן חיפוש בגוגל מעלה לעיתים גם הצעות שכאלה, המופיעות בפורומים או בלוחות שונים. כמובן שברכישות מסוג זה יש לנקוט במשנה זהירות, ולהישמר מפני מעשי נוכלות למיניהם או מפני מוכרים מפוקפקים המציעים מוצרים פגומים ב"מחירי מציאה". כמו כן, קחו בחשבון חסרונות נוספים כגון היעדר אחריות, היעדר כתובת מתאימה לפנות אליה במקרה של תקלות וכו'.

אתרים המאגדים נותני שירותים כגון אתרי אינדקס/ קטלוגים למיניהם וכדו'

ברשת קיימים לא מעט אתרים המהווים אינדקסים/ קטלוגים. ישנם סוגים שונים של אתרים כאלה, חלקם מאגדים רשימות של אתרים בנושאים שונים וחלקם מתייחסים לנותני שירות ומאגדים בתוכם היצע רחב של אנשי מקצוע בקשת רחבה של תחומים. בדרך כלל אתרים אלה לא יבצעו עבורכם השוואת מחירים, אך הם בהחלט עשויים להקל עליכם את המלאכה. אם, לדוגמא, אתם מבקשים למצוא סוכן ביטוח פנסיוני, כל שעליכם לעשות הוא למצוא אתר המאגד בתוכו מספר רב של סוכנים כאלה או את האתרים שלהם. החיסכון בזמן הוא עצום, והיתרון על פני אינדקסים לא ממחושבים (כדוגמת קטלוגים איזוריים/ ספרי טלפונים למיניהם וכדו') הוא משמעותי: באתרים אלו תוכלו למצוא לא רק את פרטי יצירת הקשר של נותן השירות המבוקש, אלא פעמים רבות גם הפניות לאתר הבית/ דירוג בעל המקצוע/ תגובות גולשים/ תווי איכות שונים וכדו'.

כיצד מוצאים אתרים כאלה?

גם כאן גוגל הוא ללא ספק המפתח, ועליכם להקיש את מילות החיפוש הנכונות. הקלדת המילים "סוכן ביטוח" למשל, תניב לפניכם אתרים המאגדים סוכני ביטוח, וזאת כבר בדף התוצאות הראשון. לעיתים אתרים כאלה יופיעו רק בדף השני או השלישי של תוצאות החיפוש, וזאת בהתאם למילות המפתח שהזנתם. תוכלו להקליד גם את המילים "אינדקס" ו – " נותני שירותים" או מילים ספציפיות יותר, בהתאם לתחום המבוקש כגון "חשמלאים", "אינסטלטורים" וכו'.

תוכנות

אחת האפשרויות העומדות בפני הגולשים היא שימוש בתוכנות חיפוש חכמות. תוכנות אלו מאפשרות חיפוש מהיר ומתקדם ביותר, ועל ידי כך הופכות את השוואת המחירים ליעילה וממוקדת יותר. ביכולתן למצוא את המחירים הזולים ביותר עבור המוצר או השירות המבוקש, לבדוק רמות מחירם, לספק התרעות ללקוח על ירידת מחירם של מוצרים שונים וכדו'.

איך זה עובד?

התוכנות האמורות מותקנות על גבי המחשב של הגולש. הן אוספות את הנתונים האמורים מאתרים שונים העוסקים במסחר במוצרים, וזאת באמצעות תוכנות רובוט. את כל המידע והנתונים הנאספים על ידי התוכנות הנ"ל (ומאורגנים כבסיס נתונים) יכול הקונה לסדר באופנים שונים, למשל לפי סוג המוצר. עוד מאפשרות התוכנות לגולש להגדיר פרמטרים שונים, כגון באתרים של אילו מדינות לבצע את החיפוש. בנוסף, מעמידות התוכנות כלים ואפשרויות מתקדמות לרשותו של הרוכש כגון מעקב אחר שינוי במחיריו של מוצר ספציפי, קבלת מידע על המוצר עצמו, מיון המידע המתקבל מן התוכנה, השוואת המחירים הנוכחיים לנתוני העבר שהתקבלו על ידי התוכנה וכדו'.

ישנן מספר תוכנות שנחשבות לפופולאריות ומובילות בתחום. בין התוכנות הללו ניתן למנות את Copernic Shopper, Evenbetter Express ותוכנות נוספות.

מכל מקום, חשוב לשים לב כי התוכנות האמורות יסייעו בדרך כלל בהשוואת מחירים של מוצרים הנמכרים באתרים בינלאומיים. כמובן שכאשר מבצעים רכישות מאתרים שכאלה צריך לקחת בחשבון כי המחיר הנקוב הוא לא המחיר הסופי שתשלמו, היות ויתווספו אליו עלויות המיסוי והמשלוח לארץ.

ניתן לסכם ולומר כי ללא ספק הרשת עמוסה באפשרויות לבצע השוואת מחירים. כמו בכל רכישה גם כאן חשוב לזכור כי אינכם חסינים מפני הטעיות מכוונות, קומבינאטורים למיניהם, הפקעת מחירים ושירות לקוי. מסיבה זאת, לפני שאתם ניגשים לנושא מומלץ להתייעץ עם אנשים שכבר התנסו בעניין ולנסות לקבל המלצות/ טיפים ואזהרות, שעשויות לחסוך לכם לא מעט זמן ועוגמת נפש.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here