מה ההבדל בין ביטוח רכב חובה למקיף?

0
1286

ביטוח רכב הוא דבר יקר, אך גם מציל חיים. יש סוגי ביטוחים שונים, הבולטים ביניהם הם: ביטוח חובה, מקיף וצד ג\'. לרוב אנו מזניחים את ביטוח צד ג', ומתעסקים בעיקר בביטוח חובה. ביטוח מקיף הינו ביטוח חשוב בעינינו לא פחות מביטוח חובה, לפחות מבחינה פיננסית. אז מה בעצם ההבדלים בין שני סוגי הביטוחים?

מהן ההגדרות של ביטוח רכב חובה ומקיף?

כדי שנוכל לדעת על מה אנו משלמים בדיוק עלינו ליצור השוואה בין שני הביטוחים. לפניכם ההגדרות של שני סוגי הביטוחים בהם נדון:

ביטוח רכב חובה – ביטוח חובה הינו ביטוח שאינו נוגע ברכוש אלא בגוף. ביטוח זה מכסה אותנו למימון טיפול רפואי במקרה של תאונה, ולא רק במקרה בו אנו נפגעים אלא במקרים בהם גם נוסעים נוספים ברכב נמצאים וכל המעורבים בתאונה, גם הרכב הפוגע/נפגע. ביטוח רכב חובה לרוב יהיה במחיר זהה או קרוב בין כל החברות, אך יש דרכים שונות להוזלת המחיר.

ביטוח רכב מקיף – ביטוח מקיף מעניק לנו כיסוי כלכלי לכל הנוגע לנזק לרכב, אובדן או גניבה. כחלק מהביטוח במקרה של תאונה אנו נקבל מימון מחברת הביטוח לצורך תיקון הרכב וקבלת פיצויים בגין הורדה מהכביש. במקרה של גניבה חברות רבות מתחייבות להחזיר לבעל הרכב פיצוי בשווה כספי של 90% ממחיר המחירון של הרכב. כמו כן, במקרה בו אנו אשמים בנזק לרכב ורכב צד ג', התיקון יהיה בהשתתפות עצמית מול חברת הביטוח. מצד שני, כאשר התאונה אינה באשמתנו הנהג האשם ישלם לנו את ערך התיקון. שימו לב, לכל חברה יש תנאים שונים במקרה של גניבה, חשוב לדעת מה הביטוח שלכם מכסה. לביטוח מקיף יש גם עוד תוספים כמו פיצויים בגין תאונות טבע, ביטוח מקיף אשר מכסה עלויות גרר ועוד.

היכן בא לידי ביטוי השוני ביניהם?

מחיר – המחיר אותו נשלם עבור ביטוח חובה יהיה במחיר הגובה ביותר מיתר כל הביטוחים. יש לנו אפשרות לשלם עבור ביטוח רכב חובה בהשתתפות עצמית וכך נוזיל את המחיר. ביטוח מקיף יהיה בהתאם לשווי ערך הרכב, שנת ייצור ועוד.

חוק – על פי חוק כל רכב על הכביש חייב להחזיק בביטוח רכב חובה, כל העובר על החוק צפוי לעמוד לדין. ביטוח מקיף אינו חובה על פי חוק, אלא לפי בחירת בעל הרכב.

מדוע ביטוח רכב מקיף אינו חובה?

ביטוח מקיף אינו חובה על פי חוק משתי סיבות, האחת היא כיוון שביטוח זה נוגע לרכוש פרטי שלכם ואין המדינה יכולה לחייב אתכם לשלם עבור זה. מצד שני, ביטוח זה מאוד יכול להקל עליכם במקרה של נזק לרכוש. והסיבה השנייה היא שביטוח חובה נוגע לא רק לכם, אלא מבטח את כל המעורבים בתאונה, גם הולכי רגל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here