אז מה המטרה של הטיפול הנפשי בעצם

0
352

אפשר לשאול אותנו, הרי בשביל מה? גם ככה טיפול נפשי הוא טיפול לא פשוט ולא פעם, למטופל או המטופלת, לוקח זמן לקבל את החיים שלהם בחזרה. התשובה שלנו, של הצוות המקצועי בקבוצת 'רוח ים', הוא שאין אצלנו בלקסיקון את המילה: 'לוותר'. אנחנו מאמינים כי בהחלט, ניתן להיעזר בכלים מקצועיים כדי לספק למתמודד או מתמודדת עם מחלת נפש, לאזן את החיים מחדש ולחזור לקיים שגרת חיים מאוזנת מחדש. במאמר הבא ננסה לספר קצת על שיטת הטיפול שלנו ועל הכלים העומדים לרשותינו לאורך התהליך. ננסה להסביר על התפקיד של תרופות פסיכיאטריות לאורך המסע, למשל במקרה של טיפול תרופתי בהפרעת אישיות גבולית , על שימוש בכלים ריגשיים כדי לעזור ועל הבית המאזן שלנו.

באילו מקרים יש לאשפז את המטופל

האמת היא כי רבים סובלים מקשיים רגשיים מסוגים שונים. יש מי שסובלות מתופעות של דיכאון אחרי לידה ויש מי שיכולים להעיד על פוסט טראומה כתוצאה מהשירות הקרבי. יש מי שיכולים לקבל את המענה הדרוש להם באמצעות ליווי ריגשי, טיפולי, של איש מקצוע, עימו הם נפגשים אחת לפרק זמן מסוים. אבל, יש מי שעלולים לסכן את עצמם או את הקרובים אליהם והם אלו שיכולים לקבל סיוע משמעותי במסגרת אשפוז. המטרה היא, כמו להחליף את הבית הקיים של המטופל ולהכניס אותו למציאות חדשה, כדי להקנות לו הרגלים שיאפשרו לו, בהמשך, לעבור שיקום בקהילה, כלומר, בסביבה המוכרת לו.

אנחנו, קבוצת 'רוח ים', בוחרים להתאים את שיטת הטיפול לכל מטופל או מטופלת באופן פרטני. אמנם, אנחנו יוצרים קבוצה מגובשת, במרחב לא שיפוטי, המיועד לשיקום. אבל, בכל פעם נמצא את הכלים המתאימים לטיפול משמעותי. יש מי שאיזון תרופתי יכול לעזור להם מאוד ויש מי שהשינוי המשמעותי ביותר עבורם יתרחש כתוצאה מטיפול פסיכולוגי ועבודה בקבוצה. אנחנו, בתור אנשי מקצוע, מסתכלים על כל הכלים בארגז המקצועי שלנו באופן שווה. כאשר המטרה היא תמיד, לשפר את החיים של המטופל או המטופלת, הניגשים לקבל טיפול מקצועי.

זה הזמן לפעול עכשיו

אם יש משהו שלמדנו לאורך שנים של טיפול מקצועי, זה שככל שאנחנו נכנסים לתמונה בשלב מוקדם יותר, כך סיכויי ההצלחה עולים באופן דרמטי. חשוב לזכור, התמודדות נפשית, היא התמודדות עם מחלה לכל דבר ועניין. מחלה אותה אפשר לנצח, כל עוד נבחר להשתמש בכלים המקצועיים המתאימים. אנחנו פה למתן מענה לשאלות שלכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here