דיסקלקוליה: אבחון ושיטות טיפול

0
687

דיסקלקוליה הינה לקות למידה המתבטאת אופן ספציפי במתמטיקה. מדובר בלקות נוירו התפתחותית שאינה תלויה במנת המשכל או רמת האינטליגנציה של האדם. מכיוון שמדובר בלקות ספציפית ולא לקות כללית תהליך האבחון שלה עלול להיות ארוך ומתיש שכן יש תחילה לאבחן לקויות למידה כלליות ואיתור חשד לדיסקלקוליה ורק לאחר מכן יתחיל תהליך של מספר אבחונים ספציפיים יותר.

אבחון דיסקלקוליה- כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

מכיוון שקשיי למידה במתמטיקה הינם דבר נפוץ אין זה פשוט כלל וכלל לזהות ולאתר דיסקלקוליה. גם תהליך האבחון עצמו הינו מייגע שכן הוא כולל מספר רב של תחנות ושלבים בדרך אל התוצאה המיוחלת. יש לבצע הערכה מקיפה על ידי מומחים בתחום על מנת לבחון את הנושא לעומק. במידה והתוצאה המתקבלת היא כי אכן הילד סובל מדיסקלקוליה הוא יוכל לקבל מספר התאמות אשר יעזור לו בעתיד ביניהן: אפשרות לשימוש בלוח הכפל בזמן בחינה, אפשרות למחשבון, תוספת של זמן, סיוע פרטני או שעות הוראה מתקנת.

כיום לא רק ילדים ובני נוער ניגשים לקבל אבחון דיסקלקוליה באמצעות מכון אבחון אלא גם מבוגרים רבים אשר מבקשים לצלוח את התואר או התעודה בקלות. תהליך זה מעט שונה מתהליך אותו עוברים ילדים אך התוצאות שלו מספקות הקלות רבות המאפשרות להתמודד עם הקושי באופן מיטבי.

בנוסף להקלות מומלץ להתאים לילד את הטיפול הנכון והמדויק ביותר על מנת להצליח לעבור את הקושי הן של הבעיה עצמה והן של ההשלכות שלה. פעמים רבות התמודדות עם לקות למידה משפיעה על חווית ההצלחה של הילד, הביטחון העצמי, תחושת המסוגלות והערך העצמי. מתן טיפול מדויק יאפשר לילד הן לצמצם את פעריו הלימודיים בכיתה והן לצמצם את הפערים החברתיים איתם הוא מתמודד בעקבות הקשיים שלו.

טיפול בדיסקלקוליה- הדרך לחיים חדשים

רבים הסובלים מדיסקלקוליה סובלים גם מהשפעתה על החיים שלהם. לרוב הקושי יבוא לידי ביטוי גם בחרדת מבחנים, פחד מהתמודדות מול שיעורי בית, פחד מהתמודדות עם מענה על תשובות. חשוב לזכור שאין מדובר בחרדת מתמטיקה בלבד אלה מבעיה של ממש ולכן טיפול מדוק ויעיל יאפשר גם שחרור של מתח רב והורדה של רמת החרדה איתה מתמודד הילד או המבוגר בנוסף לקשיים הממשיים בנושא. מכון זרחין מציע שיטה ייחודית אשר פותחה הן בעקבות ניסיונו האישי של מיכאל זרחין והן בעקבות ניסיון רב השנים של הקליניקה עצמה. הטיפול מציע דרכים יעילות ופרקטיות להתמודד עם הקושי ולצלוח אותו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here