חלוקת רכוש בין בני זוג

0
123

חלוקת רכוש בין בני זוג היא נושא חשוב ומהותי בהליך גירושין קל וחומר כשיש לא מעט רכוש לחלק. היא נעשית, לרוב, שווה בשווה אלא אם קיימות נסיבות אחרות. הדרך הטובה ביותר לבצע אותה היא בהסכמה. במקרים של מחלוקות ניתן לפנות לגישור או להגיש תביעה בבית משפט או בבית הדין לצורך הכרעה. הילה וינטרוב עורכת דין ומגשרת עוסקת בתחום וניתן לקבל ממנה מידע חשוב.

חלוקת  רכוש בין בני זוג – על פי מפתח מוסכם

חלוקת רכוש בין בני זוג מתבצעת על פי מפתח מוסכם. לרוב, מדובר על חלוקה שוויונית ברכוש אלא אם קיים הסכם ממון קודם שהסדיר סוגיה זאת או כאשר יש פערים בין הצדדים ולחלופים ישנם החריגים המצויים בחוק יחסי ממון. כשאנו מדברים על רכוש מדובר על כספים הצבורים במוסדות בנקאיים, חוץ בנקאיים, בחברות ביטוח ועוד. חלקם יכולים להיות נזילים ואחרים מושקעים. כספים אחרים הינם כספי פנסיה, קרן השתלמות ואחרים הנלקחים בחשבון. לצד כל אלו ניתן למצוא נדל"ן, תכשיטים יקרים, מוניטין השווה כסף, אופציות, מניות ועוד. חלוקת כספים קלה, יחסית, בגלל שניתן לחשב אותם נומינאלית. לרוב ימונה אקטואר שהוא יערוך את התחשיב המדויק. צריך לקחת בחשבון שנצברו כספי פנסיה שלא ניתן לפדותם בעת הפרידה אבל כן ניתן לחשב אותם בתוך הסך הכולל. חלוקת נדל"ן מורכבת יותר בגלל שקיימים כאן גם שיקולים אמוציונליים – למשל לבית משותף. עם זאת ההמלצה היא להיפרדות מלאה כדי למנוע אפשרות לחיכוכים עתידיים מיותרים. קיימים מספר פתרונות. האחד הוא חלוקה של נכסים על פי ערכם. השני – מצב שבו אחד מקבל את הנכסים ומפצה כספית את בן הזוג. אפשרות נוספת היא מכירת הנכסים לצד שלישי וחלוקת התמורה המתקבלת מהמכירה.

הכנת הסכם

בעת הסכמות מכינים הסכם גירושין מסודר הכולל גם הסכמות אלו ואחרות לגבי חלוקת זמני שהות עם הילדים, דמי מזונות עבורם וחלוקת רכוש. ההסכם יובא לאישור בבית המשפט לענייני משפחה לטובת קבלת תוקף חוקי. בהיעדר הסכמות או גישור יובא הנושא לדיון בבית משפט או בבית הדין הרבני אשר יחליט על פי שיקוליו.

טיפול איכותי ומיטבי

הילה וינטרוב עורכת דין ומגשרת מתמחה בתחום ומומלץ לקבל ממנה שירות מקצועי עם יחס אישי הכולל הקשבה, ייעוץ, ליווי ככל הנדרש, זמינות וכיוצ"ב. עו"ד וינטרוב בעלת ידע רב וניסיון רב בתחום הגירושין ולא בכדי משרדה זכה להיכלל בדירוג המשרדים המובילים בארץ בתחום דיני המשפחה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here