טיפים לניהול מלאי יעיל בעסק שלכם

0
587

ניהול מלאי הוא חלק מהותי בניהול שרשרת האספקה, ​​שמטרתו לוודא שהעסק תמיד מחזיק את הכמויות הנכונות של מלאי, בזמנים הנכונים. כאשר ניהול המלאי נעשה ביעילות, עסקים מפחיתים את העלויות תוך מיקסום המכירות.
הלוואות לעסקים יכולות לעזור לגשר על פערים ולנצל הזדמנויות, אך כדי לנצל את אפשרויות המימון ולהפיק את המרב מהמלאי שלכם, עליכם לדעת לנהל אותו ביעילות.

להלן כמה מהטכניקות שבהן משתמשים עסקים קטנים רבים לניהול מלאי.

יצירת תחזיות מדויקות

חיזוי מדויק הוא חיוני. חישובי המכירות החזויים שלכם צריכים להתבסס על גורמים כגון נתוני מכירות היסטוריים, מגמות בשוק, צמיחה חזויה, מבצעים, מאמצי שיווק וכו'.

גישת FIFO (ראשון נכנס, ראשון יוצא)

מומלץ למכור סחורה באותו סדר כרונולוגי שבו נרכשה או נוצרה. זה חשוב במיוחד עבור מוצרים מתכלים כמו מזון, פרחים ואיפור. זה נכון גם עבור מוצרים מסוימים שאינם מתכלים, שכן פריטים שיושבים זמן רב מדי עלולים להינזק, להפוך ללא מעודכנים ובלתי ניתנים למכירה.

זיהוי מלאי לא מבוקש

אם יש לכם מלאי שלא נמכר בכלל בשישה עד 12 החודשים האחרונים, כנראה שהגיע הזמן להפסיק להצטייד בפריט זה. שקלו אסטרטגיות שונות להיפטר מהמלאי הזה – כמו הנחה או מבצע מיוחד – מכיוון שעודף מלאי מבזבז גם את השטח וגם את ההון שלכם.

ספירת מלאי

אפילו עם תוכנה טובה לניהול מלאי, מדי פעם אתם עדיין צריכים לספור את המלאי שלכם כדי לוודא שהרשימות תואמות למציאות. עסקים משתמשים בטכניקות שונות, כולל ספירת מלאי בסוף השנה ובדיקה נקודתית מתמשכת, שיכולה להיות שימושית ביותר עבור מוצרים שזזים מהר.

תוכנת ניהול מלאי מבוססת ענן

חפשו תוכנה שמספקת ניתוח מכירות בזמן אמת, ומתחברת ישירות לנקודת המכירה שלכם, כך שרמות המלאי שלך יהיו מותאמות אוטומטית בכל פעם שאתם מבצעים מכירה. קבלו התראות יומיות כדי שתמיד תדעו אילו פריטים חסרים או אזלו מהמלאי כדי שתוכל להזמין אותם בזמן.

תוכנה אפקטיבית חוסכת זמן וכסף בכך שהיא עושה עבורכם הרבה מהמשימות באופן אוטומטי. הנה יתרונות נוספים של תוכנה לניהול מלאי:

בקרת איכות

לחשוב לוודא שכל המוצרים שלכם נראים נהדר ופועלים היטב. לשם כך, עליכם להדריך עובדים לבצע בדיקה מהירה בעת עבודה המחסן לאיתור סימני נזק ולוודא תיוג נכון.

משלוחים על ידי חברה חיצונית

אם העסק שלכם שולח מוצרים ללקוחות, אתם יכולים לשקול למכור מבלי להחזיק את המלאי בעצמכם. במקום זאת, אתם יכולים למנות סיטונאי או יצרן כאחראי לשאת את המלאי ולשלוח את המוצרים בעת הצורך.

הלוואה בזמן הנכון

כאמור, אם אתם נתקלים בקשיים כספיים לחידוש מלאי או רוצים לנצל הזדמנות לרכישה במבצע או להרחבת קו המוצרים, הלוואות לעסקים עשויות להיות הפתרון הטוב ביותר. חפשו הלוואה בתנאים טובים על מנת להבטיח התאמה מושלמת לצרכים שלכם.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here