כל מה שצריך לדעת בנושא אשפוז פסיכיאטרי

0
179

בשנים האחרונות חלו שיפורים משמעותיים בתהליך האשפוז הפסיכיאטרי. לאנשים עם מחלות נפש היו שתי אפשרויות טיפול עיקריות: בית חולים פסיכיאטרי או טיפול פרטי של פסיכיאטר. מטופלים התעכבו לעתים קרובות בבית החולים במשך מספר חודשים או אפילו שנים. עבור אנשים הסובלים ממחלות קשות, בית החולים היווה מפלט מדרישות החיים היומיומיות, אבל מבחינת טיפול, העומס על מחלקות אלו לא אפשר לתת את מענה המלא. במקרה זה פתרון בדמות בית מאזן מחיר השירות הנוח, אשר לרוב גם מסובסד על ידי גופים ממשלתיים, מאפשר לקבל את מלא הטיפולים במקום אחד, ולהתרחק מהסטרס אותו המטופלים יכולים לחוות במהלך אשפוז פסיכיאטרי.

מתי נדרש אשפוז פסיכיאטרי?

אנשים עם מגוון רחב של מחלות נפש פונים לטיפול בבית מאזן: משפחות הנאבקות בהרס שנגרם מההתמכרות, אמהות או אבות צעירים הנאבקים בדיכאון, נשים שהפרעות האכילה שלהן מסכנות את חייהן, אנשים הזקוקים להתאמת טיפול בפוסט טראומה ועוד. דרגת מחלתו של החולה היא הגורם העיקרי להתאמת הטיפולים הנדרשים. בעת קבלת המטופל לוילה מטריקס, הרופא יעריך את הסימפטומים של המטופל כדי לבסס תכנית טיפול מתאימה.

במהלך האשפוז המטופל מקבל פטור מהאחריות של חיי היום יום, ומאפשר לו להתמקד בהחלמה ובשיקום הנפשי. עם הקלת המשבר והגברת היכולת להתמודד עם אתגרים, צוות המטפלים יכול לסייע למטופל בתכנון תוכניות להתמודדות עתידית ולקבל סיוע וכלים שיאפשרו לו להמשיך ולהחלים גם לאחר שחרור לביתו.

הטיפולים אותם ניתן לקבל במרכז וילה מטריקס?

ישנן דרכים רבות לקבל טיפול נפשי באשפוז, כגון:

  • טיפול קבוצתי ופרטני- במהלך הפגישות הללו, המטופלים מיישמים טכניקות עיבוד רגשיות טובות יותר ורוכשים מנגנוני התמודדות חדשים. סיוע זה יכול להינתן בהקשר קבוצתי, אך הוא ניתן בדרך כלל ליחידים בטיפול פרטני.
  • צורות רבות של פסיכותרפיה, כולל טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), מאפשר למטופלים לשפר את מנגנוני ההתמודדות שלהם לטיפול ברגשות מאתגרים וכן את דפוסי החשיבה וההתנהגות שלהם.
  • מטופלים עם בעיות התמכרות עשויים לקבל טיפולים לגמילה בסמים ואלכוהול. כדי לשפר את סיכוייהם להחלמה מלאה, מטופלים בתוכניות אלה מקבלים מגוון טיפולים שיכולים לתמוך בכל תחומי חייו של המטופל.
  • פעילויות פנאי עשויות להיות מוצעות על ידי מרכז הגמילה וילה מטריקס כדי לסייע בהרגעה והורדת מתח של המטופלים. עיסוקים אלה עשויים לכלול טיפול במוזיקה, טיפול באמנות, יוגה, טיפול בחיות מחמד ועיסוקים אחרים.

את הטיפול הטוב ביותר ניתן להתאים לאחר ביצוע הערכת מצב המטופל על ידי רופא מקצועי. פרטים נוספים ניתן לברר בטלפון של וילה מטריקס.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here