להגדיר את בעלות החברה

0
414

אם אתם מעוניינים להקים עסק ואתם מוצאים את עצמכם מתלבטים לגבי סוג העסק, כדאי שתדעו שחברה בע"מ היא אחת האופציות הטובות לעסק שיכול להיות עוסק מורשה מבחינת תקרת ההכנסות השנתית שלו. פתיחת חברה בע"מ היא למעשה תהליך של פתיחת תאגיד שהוקם למטרת ביצוע פעילות עסקית על ידי בעל המניות שלו. הבעלות של החברה נקבעת על ידי מספר המניות שהיא מנפיקה לבעליה. לחברה בע"מ יכול להיות בעל מניות אחד אשר מחזיק את כל המניות או כמה בעלי מניות אשר כל אחד מהם מחזיק במספר מניות אשר מקנות לו בעלות באופן יחסי להחזקתו. החברה המדוברת היא ישות נפרדת מבעליה והאחראיות על בעלי המניות שלה מוגבלת לסכום אשר השקיעו ולאחוז ההחזקה במניות החברה. בעלי המניות אחראים וערבים להתחייבויות של החברה עד גובה ערך החזרתם במניות.

מי יכול להקים חברה בע"מ וכיצד מקימים אותה?

כל אדם או כל כמה אנשים יכולים להקים חברה שמטרתה היא לבצע פעילות עסקית שאיננה בניגוד לחוק והיא לא נוגדת באופן כלשהו את תקנות הציבור. יחד עם זאת, לא פעם אם העסק שלכם עתיד להיות עסק קטן, יתכן כי פתיחת עוסק פטור תהיה מתאימה לכם יותר מאשר פתיחת חברה בע"מ. אם החלטתם ללכת על הקמת חברה בע"מ, עליכם לפנות לרשם החברות במשרד המשפטים אשר יבדוק את המסמכים שהוגשו לו לרבות שם החברה, תקנון החברה, בעלי המניות שבחברה ועוד. במידה והכל ימצא תקין הוא יאשר את הקמת החברה, התקנון שלה ועוד וינפיק לה תעודת רישום חברה. הקמת חברה תתבצע בדרך כלל על ידי עורך דין או חברה למתן שירותים משפטיים והיא תהיה כרוכה גם בתשלום אגרה לרשם החברות.

מהן ההתחייבויות של חברה בע"מ?

חשוב מאוד לדעת שלחברה בע"מ יש את אותן ההתחייבויות שיש לעוסק פטור או עוסק מורשה. החברה נדרשת לנהל את ספרי החשבונות שלה בצורה מדויקת, להנפיק ללקוחותיה חשבוניות מס, לגבות תשלום מע"מ על מוצרים או שירותים שהיא מוכרת וכן לשלם מע"מ על מוצרים או שירותים שהיא רוכשת. החברה צריכה להנפיק קבלות ללקוחות וכן, היא חייבת להגיש את כל הדוחות הרלוונטיים לרשות המס לרבות מאזן שנתי, דוחות חודשיים או דו חודשיים בהתאם למחזור העסקאות של החברה וכמובן הצהרת הון כאשר היא מקבלת דרישה להגשת הצהרת הון מרשות המיסים.

לצורך הגשת המסמכים יש לבחור בתוכנת הנהלת חשבונות איכותית שתבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר או ברואה חשבון מקצועי ומנוסה.

קרדיט – Canva

להקים את העסק על הצד הטוב ביותר

אם אתם מקימים עסק כלשהו בקרוב, בין אם אתם מתכננים לבצע פתיחת חברה בע"מ, בין אם אתם מתכננים לפתוח עוסק פטור ובין אם אתם מתכננים לפתוח עוסק מורשה, יגיע השלב שבו תרצו או תצטרכו לקבל עזרה מרואה חשבון או יועץ מס. הבירוקרטיה בישראל איננה פשוטה עבור עצמאים רבים, התנהלות מול משרדי ממשלה וכן רשויות שונות בישראל דורשת פרוצדורה רצינית וכן לא מעט מסמכים ותסכול של האדם העומד מול הפרוצדורות הללו. על כן, אין ספק שבמקרים הללו, כדאי וחשוב לבחור בשירותיו של רואה חשבון מקצועי שיש לו את ההכשרה הנדרשת, ידע מקצועי והיכרות מעמיקה עם חוקי המס. רואה חשבון יעשה עבורכם את העבודה השוטפת מול הרשויות ומעבר לכך, הוא יציע שירותים רלוונטיים נוספים לרבות הענקת ייעוץ בנוגע לכדאיות של הקמת עסק עצמאי, מילוי דוחות שנתיים, הכנת משכורות ועוד.

רואה חשבון- מיהו ומהו תפקידו?

רואה חשבון הוא מי שהוסמך על פי החוק לעסוק במקצוע ראיית החשבון כאשר התפקיד שלו הוא לבצע ביקורות על דוחות כספיים ולתת חוות דעת עליהם. כמו כן, על פי הגדרת תפקידו הוא יכול לבדוק, לבקר או לאשר כל מאזן, חשבון רווח והפסד, חשבון הכנסות והוצאות, חשבון תקבולים ותשלומים וכל חשבון אחר. כמו כן הוא יכול למלא כל תפקיד אשר נתייחד או שיתייחד בחיקוק לרואה חשבון לרבות ניהול חשבונות. בכדי לעסוק בתפקיד זה עליו להיות בעל רישיון מתאים שהוא קיבל באופן חוקי. לרואה חשבון ידע רחב היקף וכן השכלה רחבה בתחומי החשבונאות, המיסים, המימון, הביקורת החשבונאית ותחומים נוספים אשר נדרשים לצורך ביצוע העבודה שלו. הצורך ברואה חשבון תלוי בהגדרה המקצועית: שכירים, עוסקים פטורים, עוסקים מורשים או חברה בע"מ כאשר לכל אחת מסוגי ההתאגדויות הללו קיימת הגדרה שונה בחוק ובהתאם לכך גם חובות וזכויות. בגדול ניתן לומר כי רואה חשבון יכול לסייע בהקמת עוסק מכל סוג או חברה בע"מ, בניהול דוחות כספיים ובהגשתם לרשויות המס, בהפקת דוחות רווח והפסד, מעקב אחר הנתונים של העסק, הכנת מאזן, ייעוץ הנוגע לתחום החשבונאי בעסק, ייעוץ לגבי מערכות שיכולות להיות רווחיות לעסק כגון: מערכת crm  ועוד.

למה חשוב לבחור ברואה חשבון לכל עסק?

תהליך פתיחת עסק הוא תהליך לא קל ועל כן, אין ספק שכדאי מאוד לבחור עבור ביצוע התהליך המדובר רואה חשבון מקצועי ומנוסה. רואה חשבון יחסוך בתהליך הקמת עסק וניהול עסק לא מעט זמן וכסף לבעל העסק. כמובן שחשוב מאוד לבחור ברואה חשבון מנוסה בתחום, בעל המלצות ומוניטין אשר יסייע לכם בצורה הטובה ביותר, בהתאם לסוג העסק שלכם ובהתאם לכל פרמטר אחר העומד על הפרק. המטרה של רואה חשבון היא לסייע לכם לנהל את העסק מבחינה חשבונאית בצורה נכונה וכן, לייצג את העסק בצורה הטובה ביותר מול רשויות המס בכדי שלא תסתבכו איתן באופן כלשהו.

קרדיט – Canva

להקים עסק עם המומחים בתחום

לא מעט אנשים המעוניינים להקים עסק או חברה, תוהים כיצד לעשות זאת בצורה נכונה. ההגדרה היבשה של חברה היא ארגון עסקי אשר מחבר בין אנשים בעלי מטרה עסקית משותפת, כאשר ברוב המקרים המטרה היא לעשות רווח כלכלי.  בישראל רוב החברות במשק הן חברות מאוגדות, מה שמסיר באופן כלשהו את האחראיות המשפטית מבעלי החברה ומהמייסדים שלה במקרה של הפסדים וחובות. חברה מעין זאת תקרא חברה בע"מ. אם אתם תוהים אודות פתיחת חברה, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

מה צריך לעשות טרם הקמת החברה?

בישראל הסוג הנפוץ של חברות שנפתחות הן חברות מוגבלות במניות או בשמן האחר חברה בע"מ. הסוג הפחות הנפוץ היא חברה אשר איננה מוגבלת במניות כאשר ההבדל בין החברות הללו היא מידת האחראיות הכספית והמשפטית של הבעלים או המייסדים של החברה במקרה שבו החברה קורסת כלכלית או נקלעת לחובות. במקרה שבו מקימים חברה מוגבלות במניות בעלי החברה יהיו אלה שידרשו לשלם חובות עד לגובה סכום המניות הכולל אותן. רוב האנשים בישראל יבחרו לפתוח חברה בע"מ, אך אם אתם מתלבטים לגבי סוג החברה, אין ספק שכדאי מאוד להתייעץ עם איש מקצוע מהתחום טרם אתם מקימים את החברה. מעבר לכך, חשוב ללמוד היטב לגבי התהליך הבירוקרטי הנדרש עבור הקמת חברה בע"מ ואם יש צורך גם במקרה הזה להיעזר באיש מקצוע שיסייע לכם לנהל את התהליך בצורה יעילה, איכותית ומהירה. כדאי להתייעץ גם אודות פתרונות סליקה לחברה שיכולים להתאים לחברה שלכם וכל נושא אחר שקשור להקמת חברה והתנהלותה בצורה נכונה, טרם מקימים חברה בפועל.

להכיר את הפרשי המס

אם אתם תוהים האם להקים חברה או עוסק מורשה, חשוב מאוד שתבינו מהם ההבדלים ביניהם. ההבדל  המרכזי בין חברה לבין עוסק מורשה הוא שחברה היא אישיות משפטית נפרדת אשר עומדת בפני עצמה ולא על שם אדם ספציפי שמחזיק במניות החברה. כמו כן, חברה חייבת להיות רשומה אצל רשם החברות והדבר יבוא לידי ביטוי בכך שאם החברה נקלעה לחובות משמעותיים והפסדים, ביל החברה לא יחויב להחזיר את החובות הללו מכיסו הפרטי. הבדל נוסף הוא בגובה שיעור המס אשר חברה מחויבת לשלם לרשויות המס, אשר גבוה מהמס אשר משלם עוסק מורשה.

לסיכום, טרם מחליטים להקים חברה, חשוב מאוד להתייעץ עם איש מקצוע שמכיר את התחום היטב שיסייע לכם את ההחלטות הנכונות ואף יסייע לכם להקים את החברה בצורה הטובה ביותר.

בקרו באתר שלנו: https://ypay.co.il/

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here