מה חשוב לדעת לפני שקונים קרש חיתוך עם חריטה?

0
681

אנחנו אוהבים לבלות במטבח – גם כדי לאכול וגם על-מנת להכין מטעמים כאלה ואחרים. בפרט התחזקה המגמה הזו בשנים האחרונות בזכות הפופולריות של שלל תוכניות הבישול והאפייה בטלוויזיה, אינספור המתכונים שניתן למצוא באינטרנט, חומרי הגלם החדשים שהרחיבו את מנעד האפשרויות, ועוד. אחת ההשפעות של מגמה זו היא הביקוש ההולך וגדל לפריטים שונים שנדרשים כדי לאבזר את המטבח, ואחד מהם הוא קרש חיתוך.

קרש חיתוך הוא לכאורה פריט פשוט, אבל כשמוסיפים לו חריטה מתקבלת מתנה מוצלחת מאוד, ובעמוד זה תמצאו המלצות שיעזרו לכם להעניק את המתנה הטובה ביותר האפשרית.

חומר הגלם שממנו מיוצר הקרש

קרש חיתוך מיוצר מפלסטיק או עץ. לפלסטיק יש לא מעט יתרונות ובראשם המחיר הזול והעובדה שאפשר להכניס אותו למדיח אחרי השימוש, אבל כשהמטרה היא מתנה מומלץ לבחור קרש חיתוך מעץ. בדרך זו מובטח פריט שובה לב עוד לפני החריטה ובוודאי שאחריה, ועוד יתרון משמעותי של קרש מעץ הוא האטת קצב השחיקה של הסכינים כך שהן נשמרות לטווח ארוך יותר. עבור קרש חיתוך עם חריטה מתאימים במיוחד האגוז האפריקאי, הסיסם ההודי והאלון האירופאי.

מהו הגודל המתאים של קרש חיתוך עם חריטה?

פרמטר חשוב נוסף בבחירת קרש חיתוך עם חריטה הוא גודל הקרש. מומלץ לא לבחור קרש גדול מדי שישתלט על משטח העבודה ולא ישאיר מקום לפריטים נחוצים אחרים במסגרת העשייה הקולינרית. עוד המלצה היא לא לקנות באופן אוטומטי קרש מלבני אלא לקחת בחשבון גם קרשים אליפטיים או כאלה בעלי צורה אליפטית, שיכולים להוות גם כלי הגשה בזכות האסתטיות הייחודית שלהם, ובפרט לאחר תוספת החריטה.

חריטה איכותית ועמידה

קרש חיתוך מעץ הוא פריט שמחזיק מעמד שנים רבות. בהתאם, כדאי שגם החריטה שמתווספת עליו, ומשדרגת אותו, תהיה איכותית ותישמר לטווח ארוך. דגש נוסף בהקשר של החריטה הוא לתכנן אותה נכון. אמנם קרש חיתוך הוא פריט גדול יחסית, ויש מקום נרחב לחריטה, אבל מצד שני ישנו גם הכלל 'תפסת מרובה לא תפסת'. בכל מקרה, החריטה היא זו שמעבירה את המסר הרצוי והרגשות שחשים כלפי מקבל או מקבלת המתנה, ומאחר שהמילים יישארו חרוטות לנצח ויהיו מול העיניים שלהם בכל פעם שהם עובדים במטבח, כדאי מאוד שהניסוח יהיה מדויק – ובעיקר כזה שיוצא מהלב.

מבנה הקרש

לכאורה קרש חיתוך עם חריטה או בלעדיה הוא קרש שניתן לחתוך עליו כל דבר, מירקות ופירות ועד נתחי בשר. בפועל, אם אתם רוצים להשתמש בקרש החיתוך לצורך ביתור נתחי בשר מכל הסוגים, חשוב לבחור קרש ייעודי למטרה זו – בוצ'ר. קרש חיתוך בוצ'ר בנוי כך שלא נוצרים בו סדקים וחריצים בזמן החיתוך, ולכן אין סכנה להימצאות חיידקים על הקרש – חיידקים שעלולים לגרום לזיהומים קשים. מאפיין ייחודי נוסף של בוצ'רים הוא תעלות היקפיות שאליהן מתנקזים הנוזלים שזולגים מהבשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here