פרסום מודעה בעיתון – מגוון מטרות

0
2577

פרסום מודעה בעיתון נחשבת נכון להיום לאחת הדרכים היותר מקובלות להשגת מגוון רחב של מטרות. עד לא מכבר, היה פרסום בעיתון השיטה המועדפת להשגת לקוחות חדשים או להגיע לקהלי יעד איכותיים. במהלך העשור האחרון נכנסה רשת האינטרנט בסערה לעולמנו, מה שהיה אמור להפוך את העיתונים למיותרים לכאורה. אבל בניגוד למצופה, העיתונות הכתובה ממשיכה למשוך אליה קוראים נאמנים ודאי בעיתונים הכלכליים המכוונים לקהל מטרה ממוקד בעלי תחומי עניין משותפים. בעיתונות הכתובה חלו שינויים משמעותיים למדיי המשפיעים גם על אופי הפרסום. מה היו ההערכות לגבי העיתונות הכתובה? כיצד בכל זאת נשארה העיתונות הכתובה רלבנטית ואיך הדבר השפיע על האפקטיביות של פרסום מודעה בעיתון ושל פרסום בעיתון בכלל? בשורות הבאות נשיב לשאלות הללו בהרחבה.

השינויים בתקשורת ומעמדה של העיתונות הכתובה

האינטרנט ומנועי החיפוש הגיחו לעולם בעשור האחרון של המאה הקודמת. החל מתחילת המילניום החדש הלך וגדל מספר הגולשים באינטרנט וברשתות החברתיות שהתפתחו במהירות. מומחים רבים העריכו באותה התקופה שימיה של התקשורת הכתובה הם ספורים. על פי ההערכות, הגולשים באינטרנט על מרכיביו השונים היו אמורים להעדיף את המידע המתפרסם ברשת, על פני המידע המתפרסם בעיתונות הכתובה והמשודרת. אבל ככל שעברו השנים, התברר שההערכות היו שגויות. מצד אחד, הירידה במספר הקוראים לא היתה חדה כפי שצפו המומחים. מצד שני, העיתונות הכתובה ידעה להתארגן ולהשתנות, על מנת להתאים את עצמה לעולם החדש לדוגמה, בקטגוריות פרסום רבות, החוק מחייב לפרסם מודעה בעיתונות הכתובה כמו למשל פרסום בדה מרקר של מודעות משפטיות. התוצאה של כל אלה היא שינוי תפיסה של הקוראים הפוטנציאליים ושינויים בהתייחסות שלהם לעיתונות.

השינויים והגדלת הרלבנטיות של העיתונות הכתובה

המהלך העיקרי שבו נקטו המוציאים לאור של עיתונים יומיים שבועונים ובינהם עיתונים כלכליים, היה החתירה להתמקדות בתחומים ספציפיים. אם בעבר ניסה כל עיתון לאחוז את המקל בשני קצותיו, גם להיאחז במידע הכללי והידיעות מכל רחבי העולם וגם להתמקד בתחומים ספציפיים, הרי שהעיתונות נכון להיום הלכה לכיוון של התמחות. בעשורים האחרונים באו לעולם עיתונים עצמאיים המתמקדים בתחום או בנושאים ספציפיים, אחד התחומים העיקריים היא עיתונות המתמחה בכלכלה. בישראל קיימים, נכון להיום, לפחות שלושה עיתונים מהסוג הזה. פרסום מודעה בעיתון כלכלי או מקצועי אחר יכול להגיע, לפיכך, לקהל שמראש ברור וידוע שיש לו עניין בתחום. מבחינות רבות, פרסום בעיתון הפך ליעיל יותר דווקא בגלל התנאים החדשים. מעוניינים לדעת עוד? רוצים להגיע בדיוק לקהל היעד הנכון אשר יצרוך את המוצר או את השירות שאתם מספקים? אם כן – אתם במקום הנכון. צרו קשר כבר כעת והמקצוענים שלנו יסייעו לכם להתאים ולפרסם את המודעה שתשיג עבורכם את התוצאה הטובה ביותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here