פתיחת עסק בצורה חכמה- איך עושים את זה

0
196

אם יש לכם חלום או רעיון שאתם רוצים לממש ולהפוך אותו למקור פרנסה זה כמובן דבר נהדר שאם עושים אותו בצורה נכונה ושקולה אפשר להתפתח, להרוויח יפה ולהתפרנס נטו מן העסק שלכם. עם זאת, חשוב מאוד לא לקפוץ אלא ללכת צעד אחרי צעד. יש לזכור שבתור עצמאים אתם לא רק אחראים על כל שקל שנכנס או יוצא מחשבון העסק אלא גם עובדים באופן ישיר מול המדינה על גופיה השונים ובעיקר רשות המיסים וביטוח לאומי. לכן, לפני שמתחילים כדאי מאוד להתייעץ עם יועץ לעסקים וגם עם יועץ מס בכל הקשור למיסים המהווים חלק משמעותי מהתנהלותו של כל בעל עסק. חשוב לנהל את חשבון העסק בנפרד מחשבונכם האישי ולעשות כל שנדרש מבחינה בירוקרטית כמו פתיחת עוסק מורשה או עוסק פטור מול מע"מ וכמובן תיק במס הכנסה.

איך מתקבלת ההחלטה לגבי סוג העוסק שתבחרו?

כאמור, אחת המטלות שעליכם לבצע בתור פותחי עסק הוא פתיחת עוסק מורשה או עוסק פטור.. מה בעצם ההבדל ואיך מחליטים כיצד להגדיר את עצמכם? בתור עוסק מורשה אתם מחויבים לשלם למע"מ 17% מהכנסותיכם, כלומר על כל תשלום שאתם מקבלים, 17% ממנו עוברים למע"מ כך שמטבע הדברים אתם גם תגבו מלקוחותיכם מלבד התשלום עבור השירות או המוצר 17% נוספים למע"מ. כולנו מכירים את עניין המע"מ בתור צרכנים ויודעים שכל מוצר עולה לנו בעצם 17% יותר מלבד באילת ובדיוטי פרי. כך גם בתור בעלי עסק המוגדרים עוסק מורשה. עוסק פטור ממש כשמו פטור מלהעביר למע"מ 17% אלה. לכן עוסק מורשה מחויב להוציא חשבונית מס וקבלה ואילו עוסק פטור קבלה בלבד. ההחלטה האם להיחשב כעוסק פטור או מורשה אינה תלויה רק ברצונו של בעל העסק. ישנם תחומים בהם כולם מחויבים להיות מוגדרים כעוסק מורשה כמו בתחום האינטרנט והתקשורת, עורכי דין, רואי חשבון ועוד. פרמטר נוסף הוא גובה ההכנסות. החל מגובה מסוים מחויב בעל העסק להיות מוגדר כעוסק מורשה.

להקל על עצמכם באמצעות מערכת הנהלת חשבונות

נושא ההתנהלות מול רשות המיסים (וכאן דיברנו על מע"מ בלבד) דורשת מבעל העסק השקעת זמן ואנרגיות שבאים במקום השקעתם בנושאים הקשורים לניהול העסק בפן המקצועי. לכן, מומלץ מאוד להיעזר בשירות הנהלת חשבונות. היום לא חייבים להיעזר דווקא במשרד הנהלת חשבונות. ישנן תוכנות ומערכות שמאפשרות לכם להתנהל בקלות וגם מבצעות עבורכם פעולות ע"י צוות בעלי מקצוע: יועצי מס או מנהלי חשבונות שנותנים את השירות און ליין. כך ישנן פעולות שאתם יכולים לבצע בעצמכם כמו הוצאת חשבוניות וקבלות או מעקב אחר נתונים וישנן פעולות שניתן להזמין את השירות מבעלי המקצוע.

חברת YPAY מספקת לכם את כל השירותים הנדרשים לניהול העסק בצורה טובה, החל מהפקת חשבוניות וקבלות בחינם ועד הזמנת שירותים מורכבים יותר כמו הוצאת דו"ח שנתי למס הכנסה. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here